Anioły mojej córki Marty

piątek, 5 marca 2010

Mały kursik szycia rozetek

Trochę czasu znowu upłynęło, ktoś mi cichaczem podrzucił dodatkowe obowiązki i nie ma to tamto... tak bywa w życiu :)))) ale zmobilizowałam się i wzięłam w końcu za obiecany kursik. Jak pisałam, szyłam rozetki z materiału który podarowała mi Grażynka, jest piękny sam w sobie jak widać na zdjęciu :) Wycięłam 8 identycznych kwadratów o wymiarze 20 na 20 cm, wymiar jest dowolny im większy kwadrat tym wiekszą uzyskamy rozetkę. Identyczność wzoru jest tutaj najważniejsza...

Układamy je równiutko dbając, by wzór był dokładnie jeden na drugim.

Tniemy, jak widać na zdjęciu, na 8 części


Wycinamy takie same kwadraty, czyli u mnie 20 na 20 cm, z innego materiału raczej o jednolitym kolorze dla kontrastu i tniemy również na 8 części... bym zapomniała tych kwadratów wystarczy szt. 4


Układamy wzór rozetki jaki chcemy uzyskać, bo można układać w obie strony i wzór będzie się radykalnie różnił...



Jako nowicjuszka w szyciu rozetek, układałam sobie dla pomocy każdą rozetkę, by widzieć jak ją prawidłowo zszywać :) następnie przykładamy kontrastowy trójkącik i zszywamy...




Tniemy paski materiału, u mnie szerokości 4,5 cm, do swojej wielkości wyliczycie sobie sami, i przyszywamy do pozostałych trójkącików rozetki.



Mam nadzieję, że opisałam to w miarę czytelnie, bo tylko cięłam i pstrykałam zdjęcia, do maszyny jeszcze nie zasiadałam z powodu owych narzuconych nowych obowiązków... ale jeszcze tylko tydzień i luzik :))) Jakby były pytania to proszę się nie krępować ... zawsze można skonsultować gdybym nie znała odpowiedzi :)))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz